Branding: een woord dat uit het Engels overgenomen is, letterlijk ‘merken’. Het staat voor het gevoel dat een merk oproept bij het publiek, het beeld dat zij voor ogen krijgen en bovenal: de uitstraling van het merk. Marketeers zijn echter geen designers, webdevelopers zijn geen marketeers. Een bedrijf als Buro Reng (https://www.buroreng.nl/) combineert beide disciplines en zorgt er daarmee voor dat de websites die zij bouwen goed combineren met de branding van je bedrijf. En dat is een uitkomst, in een wereld waarin het op de kaart zetten van jouw bedrijf steeds belangrijker begint te worden.
Een website, vooral een technische uitdaging?
Buro Reng is een bedrijf gespecialiseerd in branding, communicatie en webdesign Groningen. De noorderlingen zagen dat veel ondernemers die behoefte hebben aan een nieuwe website tegen een probleem aanliepen: veel webdesigners zien het bouwen van een website vooral als een technische uitdaging (welke knoppen moeten op de website, waar plaats ik afbeeldingen?) terwijl de ondernemer gewoon graag over zijn product of diensten wil praten, en een goed-werkende website wil die zijn of haar potentiële klanten aanspreekt (en van extra informatie voorziet). Door technische websitebouwers én marketingexperts samen te laten werken, voorziet dit bedrijf in een behoefte van veel ondernemers.
samenwerken met andere specialisten
Naast webdesigners zijn er ook andere marketingspecialisten betrokken bij de opbouw van nieuwe websites. Handig en logisch, want zo krijg je een website die veel beter aansluit bij hetgene dat jij wilt uitstralen. Je wilt natuurlijk het liefst dat jouw website een geheel vormt met alle andere uitingen die jij hebt: mensen hoeven in een ideaal scenario maar de kleuren van jouw bedrijf te zien om aan jouw zaak te denken. Het goede gevoel oproepen bij je publiek (de branding) ook op je website? Daarvoor moet je specialisten laten samenwerken. Gelukkig is er voor de slimme ondernemer technisch steeds meer mogelijk.